Ariana | WS | Blogger | X X

Strony

wtorek, 14 lutego 2017

Kanony. Obalamy książki #2 - Dracula


Witam! :3 Tego dnia mam dla Was coś w podobie recenzji "Draculi" Brama Stokera. Więcej informacji znajdziecie na blogach dziewczyn (linki poniżej). Zachęcam do ich odwiedzenia! Napiszę tylko, że w akcji chodzi o analizowanie, o ile można to tak nazwać, niektórych książek z listy 100 tytułów BBC pod kilkoma względami. Przede wszystkim będziemy się starali określić, czy naszym zdaniem dana pozycja zasługuje na miejsca na owej prestiżowej liście.





1. Do jakiej grupy społecznej jest skierowana ta książka?

Myślę, że do osób trochę dojrzalszych. Nie żeby miała w sobie nie wiadomo co, po prostu... może nudzić :>

2. W kilku słowach opisz bohatera, który Cię zainteresował.

Renfield. Staruszek. Szalony. Seward. Zwierzątka ( ͡° ͜ʖ ͡°).

3. Zaproponuj nowy tytuł/nową okładkę książki.

Transylwańsko-angielska masakra? 

4. Co wyniosłeś z przeczytanej lektury?

Nie wszystko jest takie, na jakie wygląda.


PS Czy tylko ja wolę współczesne wampiry?! :V 

5. Czy to jest pozycją, którą komuś byś pożyczył?

Czemu nie? Jeśli ktoś chciałby ją przeczytać - nie widzę przeszkód. A poleciłbym ją przede wszystkim osobom, które lubią starsze pozycje.

6. Czy utożsamiasz się z głównym bohaterem?

Z którym? :D Nie no, naprawdę, tu jest od groma głównych bohaterów! Powiedźmy, że będzie to Dracula - myślę, że raczej nie (bądź co bądź mam taką nadzieję).

8. Czy książkę lepiej by się czytało o określonej porze roku?

Jak dla mnie bez najmniejszej różnicy, chociaż październikowo-listopadowe wieczory mogą dodać jej klimatu.

9. Twoje pierwsze wrażenie po skończonej lekturze?

Hmm... Książka mnie nie powaliła na kolana, aczkolwiek była całkiem przyjemna. Jeśli miałbym czytać ją drugi raz, nie wiem czy tak chętnie bym skorzystał :/

10. Czy książka powinna być w top 100?

Wydaje mi się, że tak. Warto znać jeden z największych klasyków literatury grozy i jeden z pierwowzorów współczesnych powieści z wątkami wampirycznymi!



Znalezione obrazy dla zapytania bram stoker





I jak się podobało? :D Zapraszam do:



DominikiWielopasji





Źródło zdjęcia: 1


Zgodnie z Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych niniejszym zabraniam kopiowania oraz rozpowszechniania moich tekstów. Jeśli chcesz w jakiś sposób wykorzystać moją pracę, zapytaj. Za naruszenie praw autorskich kodeks przewiduje kary grzywny i/lub pozbawienia wolności do lat 2.

11 komentarzy:

  1. Moim jedynym wampirem jest Simon z darów anioła i coś czuję, że to się dłuugo nie zmieni :)
    Ale może kiedyś uda mi się przeczytać tę książkę, bo w sumie trzeba poznać trochę klasyki :)
    Pozdrawiam, pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaakk, Simon to też jeden z moich ulubionych: 3

      Usuń
  2. Książkę zdecydowanie kiedyś przeczytam ;) A współczesne wampiry... Cóż, na pewno nie przepadam za tymi z paranormal romance XD

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie tylko ty wolisz te współczesne wampiry :D Ja tam jestem jednak wierna Draculi, który jest nieprzewidywalny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę, że zgadzamy się co do pory roku :)

    PS. Jestem Przeliterowana :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wolę współczesne odsłony wampirów, błyszczenie albo spalanie się na słońcu, władanie żywiołami, takie tam. Ale Dracula na liście lektur obowiązkowych

    Zostaję na dłużej i obserwuję!!

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam Twój wpis po raz pierwszy i niestety nie widzę sensu w tej serii. Dlaczego? Ponieważ BBC ustala listę TOP 100 na podstawie zdobytych nagród danej książki, sławy, ilości przekładów na inne języki niżeli język danego autora, itp., a nie ze względu na gust czytelniczy. Nie jestem przekonany co do tytułu serii "Obalamy książki", ponieważ brzmi komunistycznie.
    Pierwsze pytanie dotyczy grupy społecznej, natomiast Ty odpowiadasz w kategoriach grupy wiekowej.
    Punkt trzeci zmieniłbym na "znalezienie" sensu tytułu książki, ponieważ autorzy dobrze wiedzą, jaki tytuł ma nosić dana pozycja.I pytanie 10 według mnie jest bezpodstawne, tak jak wspomniałem na początku.
    Do tego zauważyłem błędy interpunkcyjne oraz składniowe w Twoich krótkich odpowiedziach.

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy